Da li ste čuli za Gerila marketing? A da li ste znali da je termin Gerila marketing skovao Jay Conrad Levinson 1984. godine, koji je i tvorac prve knjige na ovu temu? Ovo je agresivan naziv iza koga stoji ofanzivan marketing iznenadjenja. Predmet Gerila marketinga može biti sve što nas okružuje. Ovaj vid marketinga koristi jednostavne i jeftine strategije koje će vas dovesti do velikog profita, ukoliko ga primenjujete na pravi način. To su velike ideje stvorene za male novčanike, suština je da se više koristi mozak nego budžet. Šansa u svakoj sitnici, to je moto pravih gerilaca! U početku se ovaj vid marketinga koristio u firmama sa malim budžetima za napad velikih firmi iz zasede, otuda i ovaj naziv, gerila. Danas se koristi i u velikim firmama kao nekonvencionalna metoda za privlačenje pažnje, da bi pokrenuli javnu diskusiju ili da bi se pokrenula propaganda „od usta do usta“. Gerila marketing je jeftin način za promociju biznisa, ali je neophodan veliki trud i dosta kreativnosti. Morate verovati u svoje ideje, primeniti ih na najbolji mogući način i naravno, morate imati kvalitetan proizvod, tj.uslugu. Dobro zamisljena Gerila marketing akcija je kreativna, glasna i pobunjenička. Dolaze iznenadno, nenajavljeno niotkuda i onda opet nestanu. Suština je da se o njima priča, one dovode do razgovora, izazivaju emocije i zato duže ostaju u sećanju od konvencionalne reklame. U svojoj knjizi J.C. Levinson daje smernice za uspešan Gerila marketing a one su sledeće:


*Morate biti posvećeni svom marketing programu.

*Razmišljajte o marketing programu kao o investiciji.

*Morate biti dosledni programu.

*Klijenti moraju imati poverenje u vas.

*Morate biti strpljivi.

*Naučite da je marketing arsenal oružja.

*Morate imati pravilan raspored – prodaja pa profit.

*Poslovanje mora da pogoduje vašim klijentima.

*Vaš marketing program mora da oduševi.

*Merite kako biste prosudili o efektnosti svog oružja.

*Morate biti uključeni u kontaktu sa klijentima.

*Budite zavisni od drugih firmi kao i one od vas.

*Morate biti vešti sa naoružanjem gerilaca – tehnologijom.

*Koristite marketing da dobijete saglasnost od klijenata.

*Prodajte sadržaj svoje ponude, a ne stil.

*Uvećavajte marketing program.


Kako kaže J.C. Levinson, napred pobrojane stavke su male tajne velikog uspeha. A evo i jednog uspešnog, jednog od prvih primera u svetu, primene ovih ’’tajni’’i Gerila marketinga, koji je zabelezen pre 20 godina. Vlasnik  male knjižare u Londonu imao je nesreću da su se sa njegove leve i desne strane otvorile velike konkurentske knjižare. Umesto da zatvori radnju on je iznad nje postavio ogroman natpis na kojem je jednostavno pisalo – „Glavni ulaz“. Ovaj vid marketinga je sve zastupljeniji i koriste ga mnoge poznate firme kao što su: „Audi“, „BMV“, „Soni“, „Mekdonalds“, „IBM“, „Panasonik“.

Još jedan zanimljiv primer Gerila marketinga, vezan je za kompaniju “ Adidas“ koja je unajmila rep grupu da napravi pesmu o patikama, koja je kod slušalaca dobro prošla i pomogla kompaniji da poveća prodaju patika.

Dakle, Gerila marketing- lako, kreativno, jeftino, atraktivno, glasno, hrabro. Mislite o tome i iskoristite ovu tehniku mudro.

 

Zorana Stefanović

 

Izvori:http://ivanradonjic.wordpress.com/2012/04/21/vrijeme-je-za-gerila-marketing/

http://mlmbiznis.npage.eu/marketing/gerila-marketing.html

 

0