Muzika u poslednjih nekoliko godina uopšte nije loša. Nadam se da vam je jasno da ne mislim na našu zemlju. Ima tu svega i svačega – nema potrebe da nabrajam. I dalje ima (i uvek će biti) prosečno talentovanih, koje gura produkcija i ekipa ljudi koja košta boga oca i koja uspešno ide u pohod na dubok džep. Medjutim, ima kvaliteta. I to pravog. A to je i više nego ohrabrujuće. Ali kao svaki prosečan hejter, ovog puta sam skočio na ljude koji me u poslednjih godinu, ili dve nerviraju (da ne uvrćem) i čija muzika izlazi na nos. Pa, počeću.

 

Jasno je meni da ga devojke cičući vole, ali svakim “kon tigo”, pa, opet “kon tigo” i još jednom “kon tigo”, otpadne po jedan mali deo kore mozga. Pesma nosi tu odredjenu i potrebnu vrstu lepršave zaraznosti kako bi se proširila na milione korisnika Youtuba. Brzo se rasprostranila, ali je još brže i trajno postala udarno iritantna. Svaki put kada zakoračim u prostor neke žurke najiskrenije se ponadam da je neću čuti. Kad smo kod spota, danas sam ga prvi put (za potrebe ovog teksta) lepo odgledao i Enrike izgleda kao da želi da se pobije sa kamerom, a ne da devojci kaže “kon tigo”, pa, opet “kon tigo” i još jednom “kon tigo”.

 

Ovde je reč o pravom direktnom obraćanju voljenoj ženi. Sa te strane, stihovi piju vodu, a ovu pesmu sluša mnogo devojaka. Medjutim, brzo upada u monotonično obraćanje mom mozgu već posle nekoliko slušanja. Uhvatio sam sebe nekoliko puta da ovu pesmu pevam kada sam u nekom neurotičnom stanju, ili kada nervozno čekam ispit. Ne samo zato što se lako pamti, nego i zbog svog odugovlačenja u refrenu i neke dosade koju vuče prvo “aaaaaaaaaaall of me”, a onda još više drugo “aaaaaaaaaall of you”. Ista priča kao i sa Brunom Marsom i Just the way you are. Ne hejtujem ljubavne pesme ni najmanje, ali kada se pesma i stihovi postave na ovaj komercijalni nivo i napadan pokušaj da se osvoji zilion žena, tada postajem nervozan.

 

Meghan Trainor je iskoristila priliku da se uvuče pod kožu (ili samo da se uvuče) mnogim ženama koje nisu oličenje vitkosti i klasične manekenske lepote. Takodje, iskoristila je in momenat u protekloj godini – pevanje o zadnjicama. Pesma je zbog svoje hitičnosti brzo postala slušana, ali mora se baciti hejt! Crnac, koji se haotično trese u spotu, mi uteruje strah u kosti. Pevačica, sama po sebi, nije nesimpatična, ali me je brzo izgubila čim je izbacila njen drugi veliki hit Lips are moving. Preslikana pesma, preslikan spot. To ne može da se nazove “doslednost svom stilu i pravcu”, već je to nedostatak ideja i svesnost uspeha prve pesme koji pošto-poto mora da se pretoči u drugu. Što je najcrnje, ljudi padaju na to, tako da se ne može reći da nije uspela.

 

Poslednjih nekoliko puta kada sam je čuo na radiju poželeo sam da skočim i da se razderem: “OŽENI JE VIŠE!”. Ako stavimo na stranu moju poremećenost, pesma je iritantnija od neke uvrnute mešavine Cher i Vendi. Spot, u kojem otac devojke koju pevač svim svojim snagama želi da oženi, izgovara na segmente reči pesme (što je i više nego predvidivo) je verovatno jedan od najgorih vizuelnih momenata u muzici proteklih par godina. Muzika je čak i opuštajuća, nije tako nekvalitetna, ali u kombinaciji sa tekstom pesme i njegovim isfrustriranim napadima prema ocu devojke narušavaju svaku moju želju da ne promenim radio stanicu. Ne bih da budem RUDE, ali pesma je daleko od MAGIC.

 

Ovu pesmu ću ovde uvrstiti zbog samog izvodjača. Ako želimo biti do srži iskreni, pesma ni malo nije loša. Objektivno. Melodija je jako dobra, dok ni reči nisu u zaostatku. Ovo je njena najuspelija kompozicija. Za nju bi bilo dobro da se tu priča završava. Medjutim, ona je iza toga stavila jedno veliko ALI. Pesma je postala jedna od najiritantnijih kompozicija (verovatno) ikada! I sam sam vidjao ljude koji čim čuju prve zvuke pesme naprave facu kao da im je upala dlaka u supu. Nekako sam, ne znam zašto, i ja ušao u tu grupu ljudi. A ko je tu kriv? Bilo bi nedžentlmenski da kažem da je ona. U svakom slučaju, Miley nema za čim da kuka jer se pesma prodala. A više puta nam je do znanja stavila da joj je bitno da se proda (nisam ostao dosledan džentlmen).

Sve ove pesme su dostigle ono za šta su i namenjene – svežu popularnost i dobru zaradu. Ali glupo bi bilo da se, s vremena na vreme, ne konstatuje da – upravo samo tome i služe. Evo, konstatovao sam.

O domaćim fail pesmama neću pisati, kako urednika ne bi niko maltretirao. Ovo sam mu već poručio, ali nije loše da to opet uradim – nek je on nama živ i zdrav!

 

Nikola Petrović 

0