S obzirom na to da živimo u turbulentnim vremenima, ponekad je bitno da korigujemo neke uobičajene navike kako bismo bili zadovoljni sobom. Ovog puta smo se skoncentrisali na to kako podstići koncentraciju i ubrzati rad mozga. Inače, mozak je najsavršeniji organ u ljudskom telu koji upravlja i kontroliše sve što radimo. Predstavlja 2%  telesne mase i težak je oko 1,4 kg. Koristi  20% naše ukupne energije kako bi efikasno radio. U njemu se nalazi oko 100.000 neurona (nervnih ćelija). Hrana koja podstiče njegov rad je sledeća:

 

1. ORASI– hrana koja svojim izgledom podseća na mozak – dobra je upravo za zdravlje tog organa.

2.KAFA i TAMNA ČOKOLADA– Dok kafa koju redovno konzumiramo često može zadržavati šećere i druge po zdravlje štetne aditive, organski uzgojena kafa koju možete kupiti u specijalizovanim prodavnicama prava je blagodet za rad mozga. Jedna ili dve šoljice takve kafe svakog jutra pomoći će vam da postignete fokus i bolje se koncentrišete. Sličan efekat ima i kofein iz tamne čokolade, koji radi istu stvar – u oba slučaja korist dolazi iz bogatstva antioksidanata.

 

3.BOROVNICE – Bez ikakve sumnje, borovnice su jedna od najboljih stvari za usporavanje starenja. Različlita istraživanja pokazala su da su borovnice korisne u usporavanju demencije i posledica Alchajimerove bolesti, te da doprinose kapacitetu za učenje i motoričkim sposobnostima.

4.RIBA – Omega-3 masne kiseline koje se nalaze u ribi daju našem mozgu ogroman podsticaj. Konzumiranje ribe na sedmičnoj bazi može smanjiti rizik od moždanog udara i demencije, a usporava i ukupni mentalni pad. Istraživanja takodje upućuju na to da pomažu čoveku da održi oštru memoriju.

5.AVOKADO – Avokado je dobar izvor zdravih masti ali i čini čuda u podsticanju cirkulacije. Ovo je važno kada se govori o snazi mozga jer je povezano sa protokom krvi u mozgu koji je nophodan za njegovo normalno funkcionisanje.

 

6.INTEGRALNE ŽITARICE – Ove namirnice popravljaju cirkulaciju i pomažu da se održe nivoi glukoze u krvi, a što je stabilniji nivo glukoze u krvi, to se lakše koncentrišemo. Zbog ovoga je bitno da doručkujemo, jer ovaj obrok ne pokreće samo metabolizam nego i održava nivo šećera izbalansiranim.

7.ŽALFIJA – Žalfija odavno ima reputaciju velikog saveznika mozga i memorije. Iako se preporučuje da probate žalfijino ulje, njeno uvrštavanje u ishranu u svim oblicima svakako vam neće škoditi.

8. PARADAJZ – Ova biljka sadrži likopen, snažan antioksidant koji štiti od slobodnih radikala koji svojim dejstvom na ćelije mozga mogu ubrzati razvoj demencije, posebno Alchajmerove bolesti.

9. BROKOLI – Brokoli je odličan izvor vitamina K koji je poznat po tome što popravlja moždane funkcije i ojačava moždanu aktivnost.

10.Uz sve ovo bismo dodali i VEŽBANJE  –  govori se da redovno vežbanje može znatno da poboljša memoriju, mada različite vrste vežbi različito utiču na mozak. Treba odabrati najbolje,tj. one koje odgovaraju organizmu.


Katarina Mladenović

Izvori: Doznajemo.com, blic.rs, b92.rs

 

0