Nakon dugog niza neuspešnih godina postojanja čuvenog Internet Explorera, došlo se do odluke za njegovo gašenje, čime su najavljene velike i promene u kompaniji Microsoft.

Microsoft ne želi da odustane od svojih korisnika pred tako moćnom konkurencijom, kao što su Google Chrome i Mozila Firefox, ali priznaje da su svi pokušaji održanja Internet Explorera bili bezuspešni.

Prema podacima StatCounter-a, u Februaru, Chrome ima 43.2% ukupnog broja korisnika internet pretraživača u svetu (računajući računarske, telefonske i druge platforme), dok Internet Explorer ima 13.1 %, a Firefox samo 11.6%.

Kompanija je odlučila da ugasi ovaj pretraživač i da stvoriti novi, koji će se pojaviti uz novu verziju Windowsovog operativnog sistema, Windows 10. Novi pretraživač je predstavljen u Januaru ove godine pod nazivom Spartan. To je ime samog projekta, ali ne i zvaničan naziv novog pretraživača kompanije Microsoft. Pod kojim će se imenom pojaviti, još nije odlučeno.

Kris Kaposela, Microsoftov šef marketinga, otkriva za medije da kompanija trenutno radi na novom imenu i brendu. „Još uvek tražimo ime za novi brend našeg pretraživača. Mi ćemo, zapravo, i dalje imati Internet Explorer u nekim verzijama Windowsa 10, pored novog pretraživača.’’

Kako je već rečeno, nije baš ni da dolazi do potpunog gašenja Internet Explorera, već do marginalizovanja njegovih funkcija. On će u nekom obliku i dalje postojati kao deo Windowsa 10, ali samo koliko da služi za neke podudarnosti. Dok će se novi Projekat Spartan pojaviti kao glavni i potpuno nezavistan program za pristup internetu.

Microsoft neumorno vrši istraživanja javnosti za novo ime svog pretraživača. Kompanija je postavljala pred korisnike Google Chroma u Velikoj Britaniji, više ponuđenih primera gde su slovima A, B i C, označena tajna imena novog pretraživača.

11079131_1423105567985196_302268489_n

Kako je zaključeno na osnovu pomenutih istraživanja, novo ime će sigurno sadržati reč “Microsoft”.

Između ostalog, po rečima Kaposele, Microsoftovi rukovodioci su takođe razgovarali o tome kako će kompanija ubuduće mudrije koristiti društvene mreže. Microsoft je počeo da unajmljuje umetnike, kao odgovor na Twitterovo korišćenje ličnih slika korisnika, i na kraju se trud isplatio. Jedna slika iz Xbox tima je privukla veliku pažnju i osvojila čak 35 000 tvita. Ovo je jedan od pokušaja vraćanja poverenja i omiljenosti kod korisnika.

Projekat Spartan izgleda kao lep korak napred za Microsoft. Još uvek nema detalja o dodacima pretraživaču, o kojima se priča duže vreme. Ostaje samo da čekamo zvaničnu objavu Windowsa 10 koja je najavljena za ovo leta.

 

Aleksandar Pavlović

 

Izvori:

[1] The Verge, January 2015, Nathan Ingraham

[2] gizmodo.com

[3] technologyreview.com

0