Prva ovogodišnja debata, u okviru projekta Evropske škole debate, održana je i u Nišu, u EU info kutku. Tema debate bila je pitanje Da li su sjedinjene evropske države rešenje za budućnost Evrope? Učesnici su bili mladi studenti i učenici srednjih škola, a događaju je prisustvovao veliki broj mladih ljudi, zainteresovanih za ovu temu.

Debateri su bili podeljeni u dve grupe, gde su prvu grupu koja je zastupala ideju formiranja Sjedinjenih evropskih država, činili Đorđe Cvetković, Dušan Zdravković i Anđela Nedeljković. Na protivničkoj strani, bili su Radovan Čejović, Aleksandra Pešić i Aleksandra Ignjatović, koji su iznosili protivargumente o ovoj temi. Stručni žiri u čijem su sastavu bili Marjan Cvetković, Bojana Golubović i Miljana Pejić, odlučili su o pobedi, koju je odnela druga ekipa.

,,Jako sam zadovoljna našim nastupom, s obzirom na to da smo posle pet radionica uspeli ovo da izvedemo, a o ovoj temi smo imali jako malo informacija. Kao tim smo odlično funkcionisali i jako mi je drago da sam upoznala ne samo ljude iz mog tima, nego i iz suprotnog i odlično smo se slagali. Svi smo se složili da je ovo jedno divno iskustvo za nas i jako sam srećna što smo imali prilike da učestvujemo u prvoj javnoj debati ove škole. Pobedu nismo očekivali, jer su oba tima imala jake debatere, ali sam veoma srećna i ponosna na svoj tim’’, svoje utiske otkrila je učesnica debate Aleksandra Pešić.

Evropska škola debate je projekat koji organizuju Informacioni centar Evropske unije, EU info kutak Niš i debatna akademska mreža Otvorena komunikacija, uz podršku Delegacije Evropske unije. Cilj ovog projekta je edukacija srednjoškolaca i studenata o Evropskoj uniji, procesu evropskih integracija i veštini debatovanja. Prethodnih pet godina, školu debate je pohađalo više od 300 srednjoškolaca i studenata, iz više od 30 gradova širom Srbije.

,,Mislim da je debata bila veoma uspešna. Ova tema nije baš poznata mladim ljudima, ali duboko verujem da je dosta značajna za njih. Što se same pripreme tiče, imali smo pet radionica, od kojih su dve bile organizovane na ovu temu. Vidi se da su se debateri na radionicama osnažili, da su stekli određene veštine argumentacije, što je donekle i cilj  ovog projekta’’, istakla je Miljana Pejić, koja je ujedno bila i trener polaznicima ovogodišnje škole debate. Miljana je takođe najavila još javnih debata u drugim gradovima, a kako kaže, nada se da će se ovakav značajan projekat organizovati i po šesti put.

 

Miljana Simić 

0