Da li brendovi kao sto su „State Farm“, „Allstate“ i „American Express“ mogu uticati na „neodgovorne generacije“? Mogu. Ukoliko  ove kompanije ne počnu odmah uticati na kupce one mogu propustiti svoju priliku. Tajna je u tome kako su pripadnici Generacije Y odrasli i kako će kroz nekoliko generacija postati najznačajniji klijenti u oblasti finansijskog planiranja.

 

Ko su pripadnici Generacije Y?

U SAD-u ima preko 80 miliona pripadnika Generacije Y. Oni su rani usvojioci novih digitalnih, socijalnih i mobilnih alata i teže zdravom načinu života. Možda najvažnija činjenica je da 40 miliona pripadnika ove generacije ima decu i da se svakog dana porodi 10000 majki Generacije Y starijih od 25 godina. Roditeljstvo menja mnoge stvari. To je period kada roditelji prvi put razmišljaju o testamentu, osiguranju i penzijama.

Kako pripadnici Generacije Y posmatraju lične finansije?

Pre nego što shvatimo kako troše novac, prvo moramo da razumemo koliko novca oni zapravo poseduju. Svake godine ova generacija potroši izmedju 1,3 i 1,7 milijardi dolara. Međutim, oni poseduju manje novaca nego prethodne generacije istog uzrasta.

Prema istraživanjima Organizacije za saradnju i razvoj i McKinsey Global Analysis Institute, 41% Amerikanaca starosti od 25 do 34 godina ima visoko obrazvanje što je identično Baby Boom generaciji starosti od 55 do 64 godine. 2010. godine prosečna zarada muškaraca starosti od 25 do 34 godine je iznosila 31000 dolara dok je 1980. godine iznosila 41000 dolara. Ukoliko imamo u vidu da su pripadnici Generacije Y opterećeni širim sprektrom dugova od Baby Boomersa dolazimo do jedne uzburkane finansijske slike. Ovo je razlog zbog kog pripadnici ove generacije izbegavaju da preuzmu finansijske rizike.

Kako pripadnici Generacije Y troše novac?

Šta ukoliko se pripadnici ove generacije finansijski prezaduže kako bi postali vlasnici savremenih brendova? “Ove generacije trguju brendovima koji imaju upotrebnu vrednost ali ne trguju onda kada je ta vrednost mala.” Ovaj trend je pogotovu izražen među roditeljima.

Pre nego što su postali roditelji, pripadnici ove generacija su kupovali brendove poput H&M, Apple, Macy’s i Sephora. Otkad su roditelji, ovi brendovi se više ne nalaze na njihovim kupovnim listama već su zamenjeni brendovima poput: Wal-Mart, Dollar General, Kohl’s i dr. Ovi brendovi su zastupljeniji kod Generacije Y nego kod Baby Boomersa i Generacije X.

Generacija Y je spremna da plati više kako bi dobila bolji kvalitet tehnike, automobila, digitalnih uređaja i namirnica. Oni rade naporno i žive skromno kako bi postigli uspeh.

Prema istraživanju AAA Fondacije za proučavanje saobraćaja, u periodu od 2007. do 2011. godine broj kupljenih automobila je opao za 30% kod ljudi starosti od 18 do 34 godine. Dok Generacija Y traži alternativne načine prevoza i komunikacije, dolazi do velikih promena sa osnivanjem porodice. Mladi možda nisi bili spremni da priušte sebi automobile ali kao roditelji oni će to učiniti.

Šta je sa kupovinom kuća? Vlasnika kuća je najmanje kod ove generacije za razliku od prethodnih i u 2014. godini iznosi 36,2%. Za sada ovaj podatak stagnira zbog straha Generacije Y od prevelikog zaduživanja i visoke stope nezaposlenosti.

Iako generacija Y ne može imati velike diskrecione fondove, može se dogoditi da ova generacija bude jedna od najvažnijih pragmatičnih generacije od perioda Velike depresije. Oni vrednuju štednju jer tako omogućavaju sebi da steknu dodatna iskustva. Najstariji iz ove generacije, mladi ljudi tokom 1999-ih godina suočili su se sa .com ekspanzijom, 11. septembrom i velikom bankarskom i stambenom krizom i ratovima u Iraku i Avganistanu. Sve ovo utiče na povećanje rizika netolerancije ali i pored toga oni su spremni da razmišljaju netradicionalno.

Kao takvi, pripadnici Generacije Y čine ubedljive korisnike finansijskih usluga i klijente osiguravajućih kompanija. Ono na šta treba obratiti posebnu pažnju priliko zadovoljavanja potreba pripadnika ove generacije jeste:

–          kreiranje alata koji pojednostavljuju život i potrebe finansijskog planiranja,

–          delovati na autentičniji i transparentniji način,

–          razviti sadržaj koji će pomoći prilikom donošenja odluka i

–          prihvatiti šeme koje ne protivureče vrednostima generacije Y.

 

Emilija Živaljević

0