Da li su teretane u Beogradu mesta na koja često odlazite i koja volite? Sigurno ste do sada izučili sve potrebne vežbe, sproveli ih nakon teorije i u praksi, informisali se o svim suplementima i samom načinu ishrane. Verujemo i da ste stekli nova poznanstva, kao i da vam je razgovor sa instruktorom bio od velike koristi. Ipak, postoje još neke stvari o teretani o kojima se najčešće ne priča, jer je fokus na oblikovanju tela. Predstavljamo vam nekoliko zanimljivosti, koje će sigurno obogatiti vaše znanje.

Teretana na Titaniku

Da li ste čuli da je jedna od prostorija na čuvenom brodu bila namenjena upravo onima koji su želeli da se posvete svom telu tokom putovanja? Elita koja je putovala Atlantikom birala je plovila koja su ovako opremljena. Nasuprot činjenici da je danas teretana u Beogradu namenjena svima, tada je ova prostorija bila rezervisana samo za prvu klasu. Kapetan Arčibald Grejsi, koji je preživeo katastrofu 1912. godine, rekao je da je svako jutro odlazio u teretanu i to sa profesionalnim trenerom. S obzirom da je ovde postojao i bazen, prvo bi se u njemu zagrejao.

 

Bonton

Znate li da postoje pravila ponašanja, ili bonton, koje moramo da poštujemo i dok vežbamo? Prvenstveno, teretana je mesto na kome sigurno ne miriše uvek onako kako bismo voleli. To je sasvim normalno, te bi trebalo izbegavati jake parfeme ili osveživače. Oni mogu da izazovu glavobolju i mučninu, dakle samo još više problema. Dovoljno je da nanesete dezodorans pre vežbanja. Stvari koje ponesete, držite uvek u svojoj blizini, kako ne bi smetale drugima. Ukoliko imate društvo tokom vežbe, izbegavajte razgovor, jer time ometate i dekoncetrišete druge vežbače. Takođe, ukoliko naiđete na nekog koga poznajete, nemojta ga dugo zadržavati. Dovoljno je da se javite, jer mišići ne bi trebalo da se ohlade. Obavezno brišite sprave nakon vežbanja i nikako ne pravite duži predah do sledeće vežbe sedeći na njima, nego za tu svrhu iskoristite strunjaču.

 

Greške

Postoje neke greške koje su karakteristične za sve početnike, a o kojima se govori tek ukoliko dođe do nekog problema kod izvođenja konkretne vežbe. Trebalo bi ipak na ovo obratiti pažnju pre odlaska u teretanu. Naime, većina vežbača uspostavi određeni ritam, što znači broj serija, ponavljanja i određenu težinu. Nakon što to savlada, ne prelazi na viši nivo, odnosno ne koristi varijacije. A u svakoj od teretana u Beogradu ćete čuti da je upravo to neophodno. Tu je potom i prebrzo izvođenje vežbi, kako bi se zadatak što pre obavio. Ovako se koristi sila umesto snage mišića, pa efekat može da izostane. Česti i naporni treninzi takođe su na listi. Zbog želje da se što pre dođe do rezultata, ne vodi se računa o kondiciji, već se telo suviše troši, a to takođe može da proizvede kontra efekat. Kada je reč o vežbama, najviše se greši u određivanju težine tokom dizanja tegova, čučnjevima, trbušnjacima, veslanju, tricepsima. Zbog toga se posavetujte sa onima koji imaju više iskustva, kao i sa instruktorima, kako bi se vaš trud zaista isplatio, a rezultati bili vidljivi i vama i drugima.

 

0