Mnogi bi ironično rekli, ah, kakvo specijalno otkriće! Kad malo bolje razmislimo, voda zapravo jeste ono što u naslovu piše. Čudo! Zamislite samo kada bi naša plava planeta ostala ne nekoliko dana bez vode. Pitanje je da li bi svet ikada više mogao da se vrati u normalu. Osim globalne vode koja čini veći postotak nego kopno, i ona voda u našim mikrokosmosima, igra nezapamćenu ulogu u funkcionisanju nas samih. Zbog toga, pogotovo kad leto da sebi malo više za pravo da bude vrelo, voda čini najznačajniji element i treba se sa poštovanjem ophoditi prema njoj. Ako uzmemo u obzir da i samog čoveka čini ogromna količina vode, onda njen značaj postaje još ozbiljniji. Hidratacija organizma nešto je što je veoma važno za pravilno funkcionisanje svakog organizma pa i čoveka. Pomislite samo na to koliko je važno zalivati biljke. Stoga i čovek ima potrebu da svoje ćelije hidrira i na taj način bude zdraviji.

Hidratacija organizma

Opšte je poznata činjenica da čovekovo telo sadrži čak 75% vode. Ovaj molekul od suštinske je važnosti za opstanak ljudske vrste pa je unošenje potrebne količine vode više nego neophodno. Prvo i najenophodnije jeste videti čemu sve to voda služi u organizmu, a potom i koliko je vode potrebno unositi na dnevnom planu. Sve ćelije u organizmu se moraju hidrirati kako bi čitav organizam funkcionisao . Bez vode ni sama krv ne bi bila tečna, te ona omogućava da se kroz krvne sudove krv kreće slobodno. Regulisanje telesne temperature tela znojenjem takođe je jedan od zadataka koje voda ostvaruje. Vlaženje sluzokože pluća i usne duplje i čišćenje bešike zadaci su koje voda ostvaruje.

Voda utiče i na estetiku

Hidratacija organizma nije samo obična doktorska preporuka, već ozbiljan zadatak koji treba shvatiti vrlo odgovorno. Ispijanje dovoljne količine vode je preko potrebno, a ako vas prethodne premise ne ubeđuju u to, onda ovo sigurno hoće. Hidratacija lica, uz mezoterapiju, čišćenje lica i piling od suštinske je važnosti za održavanje lica i mladolikog izgleda. Pojedini stručnjaci kažu da je upravo profesionalno hidriranje ono što lice održava mladim. Ne treba isključiti takođe ni onaj momenat koji se tiče lične odgovornosti. Uz upute koji stižu iz stručnjačkih studija, treba se ophoditi prema sebi i onako kako samo telo zahteva. Ne zaboravite da će vam telo uvek vraćati na isti onaj način na koji se prema njemu budete odnosili.

Koliko vode unositi?

U zavisnosti od telesne konstitucije i napora kojima se tokom dana telo izlaže, kao i od vremenskih prilika menjaju se potrebe. Nauka kaže da prosečna osoba treba unositi minimum litar i po do dva litra tečnosti na dan. Međutim, odgovor na ovo pitanje je jako komplikovan. U toku letnjih meseci bitno je piti vodu što češće i izbegavati alkohol jer on dodatno dehidrira organizam. Klimatski uslovi i metabolizam su od suštinske važnosti kada je u pitanju unos vode. Jedno je sigurno, nikada ne unosite manje od litre i po vode dnevno jer dehidratacija organizma može dovesti i do ozbiljnijih zdravstvenih problema.

Još nekoliko saveta…

Da biste povećali unos tečnosti u organizam potrebno je da promenite i neke navike. Nosite sa sobom flašicu vode kada šetate. Dok ste kod kuće neka vam flašica vode uvek bude na dohvat ruke jer tako stvarate i efekat “zavisnosti“. Jedan od najpogrešnijih pristupa jeste ispijanje ledene vode u vrelim danima. Organizam se bolje hidrira ukoliko je temperatura vode slična sobnoj temperaturi. Apsorbovanje tečnosti dogodiće se brže pa ćete brže osetiti boljitak. Bonus savet je da svakog jutra kada ustanete u čašu mlake vode nacedite neki citrus, ponajbolje limun, i ovaj stari samurajski recept će vam već kroz nekoliko dana pomoći da izbacite višak loše vode iz organizma.

0